fördommar

vill bara lägga in lite hur jag tänker och känner med detta och "lämna" bort sitt barn!
eftersom det e så mycket fördommar i allt man gör!
jag kan erkänna att när jag var gravid, så tänkte jag på alla föräldrar som
lämnar bort sitt barn för att gå ut och festa, stt det var något man inte ska göra!
för då e man en dålig förälder,! och jag skulle tycka det var så härligt att vara hemma varje
helg och gosa med den lille! saknade inte spriten något alls!

men tror att alla har lite sådana fördommar! att man absolut inte ska lämna bort
och inte gå ut och supa!
men säger bara vänta till den dagen
ni själva blir färäldrar!
då behöver man en dag/kväll för sig själv!
träffa kompisar, sitta och fika i lugn och ro
inte behöa tänka på mat som ska värmas!
jag e så trött på alt skitsnack om vad som e bäst för barnet
det vet man vell bäst själv! det e ju faktiskt vi/ni som lever
och uppfostar barnet!
fast det finns ju gränser om HUR mkt man ska lämna bort !
kanske inte ska supa varje helg!

men 10 ggr på ett halvår tycker inte jag e mycket!
speciellt när man e själv!
eller va tycker ni ??




Ebba Tuva Carolina Karlsson
Älskar henne över allt annat

Kommentarer
Postat av: Britta

Jag håller med dig, du känner ditt barn bäst och man behöver få tid för sig själv ibland.

2008-12-28 @ 21:12:32
Postat av: Malin J

ja håller helt med dig ! störande med folk som ska lägga sig i.. man vet faktiskt själv vad som är bäst :)

2008-12-28 @ 23:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0