pigg och glad

uppe med tuppen idag , fast jag bara ville lägga mig och sova igen
men lämnade ebba på dagis , sen till gymmet med lollo
så jag köpte mig ett månadskort , så nu måste jag traska dit
och det känns väldigt bra att komma igång igen :)

hämta ebba på dagis sen vid tre tiden , och vidare till bvc

känner mig fortfarande osäker med denna insulinpumen ??


Insulinpump ger mer frihet

Vad är en insulinpump? En insulinpump är ett tekniskt hjälpmedel för patienter som drabbats av diabetes typ 1. Inte större än en liten mobiltelefon har den möjlighet att genom en liten slang och ett injektionsställe dosera insulin jämt fördelat under dygnet. Vad är poängen med en insulinpump? Poängen är att den lilla elektroniska enheten kan bättre efterlikna kroppens egen insulinproduktion och ger därför diabetespatienten, barn som vuxen, en möjlighet att leva sitt liv lite enklare, lite lättare.



//google



Kommentarer
Postat av: Marika

Jag tycker du ska googla efter för- och nackdelar med en insulinpump innan du bestämmer dig..

2011-01-18 @ 16:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0